Novi didaktičko-metodički materijal za nastavnike koji je razvio Civitas u sklopu YERP projekta zapošljavanja i zadržavanja mladih u BIH biće predstavljen na redovnom VI sastanku Radne grupe projekta čiji su članovi predstavnici obrazovnih vlasti u Bosni i Hercegovini.
Riječ je o dva priručnika za nastavnike koji sadrže primjere integracije pristupa baziranog na ključnim kompetencijama u redovnu nastavu osnovnih i srednjih škola.
Strateški ciljevi koje je postavilo Europsko vijeće u Lisabonu 2000. godine predvidjeli su potrebu za fleksibilnijim obrazovanjem koje može odgovoriti na izazove društva temeljnog na znanju i dinamičnom tržištu rada. Takav, fleksibilni obrazovni sustav temelji se na procesu učenja i poučavanja koji predstavlja integraciju pristupa baziranog na ključnim kompetencijama i životnim vještinama. Primjenjuje se od najranijeg uzrasta – predškolskog obrazovanja i osnovne škole, sve do završetka formalnog obrazovanja i kasnije tijekom cjeloživotnog neformalnog i informalnog učenja.
U toj sferi obrazovanja, „kompetencija“ postaje ultimativni izlazni zadatak. Ona je općenito ciljan pojam i pojavljuje se u različitim znanstvenim disciplinama, u različitim tumačenjima i značenjima. Polazeći od definiranja kompetencije kao transferabilnog, multifunkcionalnog paketa znanja, vještina i stavova, koje su svima neophodne za osobni razvoj, inkluziju i zaposlenje razvili smo ove materijale kao ilustraciju novog i ka ishodima učenja usmjerenog poučavanja u osnovnim i srednjim školama.
Za ilustraciju integracije pristupa odabrana je Interpersonalna i građanska kompetencija sa veznim predmetom iz oblasti društvenih znanosti, zatim Matematička pismenost i kompetencija u nauci i tehnologiji sa veznim predmetom u oblasti prirodnih znanosti, te kroskurikularna komptencija Učiti kako se uči.
Nakon predstavljanja materijala uslijedit će obuke nastavnika i članova uprave škola, a predstavljeni materijali široj javnosti biće dostupan na web stranici Civitasa (poddomena YERP projekta).