Najave

Kešić: „Projekt građanin/Ja građanin“ Finalna smotra održat će se u Sarajevu, 4. i 5. maja 2019. / Nagradni fond za pobjednike je 28 800 KM

Finalna smotra „Projekt građanin/Ja građanin“ ove će se školske godine u organizaciji Obrazovnog centra CIVITAS i Ureda za odnose s javnošću Ambasade Sjedinjenih Američkih Država održati 4. i 5. maja 2019. u Sarajevu. Ovaj revijalni program predstavljanja pobjedničkih portfolija učenika osnovnih i srednjih škola iz cijele zemlje finansiran je grant sredstvima Ministarstva vanjskih poslova Vlade Sjedinjenih Američkih Država (Department of State).

U programu učestvuje 360 učenika i nastavnika, članova pobjedničkih timova istoimenog takmičenja škola iz praktične nastave građanskog obrazovanja svih kantona Federacije BIH, Distrikta Brčko i sedam regija Republičkog pedagoškog zavoda Republike Srpske. Za pobjedničke timove osiguran je nagradni fond u iznosu 28 800 KM, što je 800 KM (bruto) novčane nagrade za svaki pobjednički školski tim kao poticaj i podrška realizaciji akcionog plana unaprijeđenja javne politike u školi i zajednici.

Projekt građanin/Ja građanin praktična je nastava obaveznog nastavnog predmeta građanskog obrazovanja u višim razredima osnovne škole, gimnazijama i srednjih stručnim školama, a izučava se kao redovna odjeljenska aktivnost. Cilj programa je osposobiti učenike znanjima i vještinama neophodnim za aktivno učešće u procesima odlučivanja i pomoći im da razviju vrline i dispozicije aktivnih i odgovornih građana posvećenih demokratskim vrijednostima u društvu. Svake godine praktičnu nastavu građanskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini pohađa i na takmičenjima učestvuje oko 30 000 učenika, a neki oblik nastave građanskog obrazovanja u osnovnim i srednjim školama obavezan je za više od 202 000 učenika godišnje.

Podsjećamo učenike, nastavnike i sudije da je ključni ishod ovog nastavnog sadržaja razumijevanje ciklusa javne politike i drugih oblika javnog odlučivanja, a osnovni zadatak projektnog tima identifikovati mjere postojeće javne politike za problem koji su prepoznali u zajednici, istražiti sve alternativne mjere, te predložiti i zagovarati izmjene, dopune i/ili usvajanje novih mjera javne politike s ciljem rješavanja problema. Koliko god je važno da građani u demokratskom društvu budu humani i solidarni, cilj ovog nastavnog procesa je da za probleme u zajednici učenici nađu održiva rješenja koja će postati javnom politikom ili da bar uče o procesu donošenja javne politike radeći na ovom projektu. S obzirom na edukativni karatker projektne nastave nužno je da u njoj učestvuju SVI učenici u odjeljenju, a ne samo odabrani ili da se nastavni proces preusmjerava na alternativne modele učenja kao što su vannastavne aktivnosti sekcija. Potrebno je stoga posebnu pažnju obratiti na ove zadatke, vrijednosti i ciljeve:

  • Projekt građanin/Ja građanin kurikularni je i obavezni nastavni sadržaj. Realizira se u redovnoj nastavi i u radu sa svim učenicima u odjeljenju.
  • Rad na ovom projektu usmjeren je na analizu i razvoj mjera javne politike za odabrani društveni problem, kao i zagovaranje usvajanja te politike kod nadležne uprave ili institucije.
  • Cilj programa nije riješiti problem na bilo koji način već kroz utjecaj na mjere javne politike naći sustavno i trajno rješenje problema.
  • Volonterske, humanitarne i donatorske akcije nisu mjere javne politike.
  • Na takmičenju, tročlana komisija primarno ispituje i ocjenjuje da li učenici razumiju cikluse javne politike, da su predložili ustavnu, zakonitu, nediskriminatornu i potencijalno efikasnu mjeru javne politike kao rješenje. Komisija isto tako vrednuje da li su učenici pravilno odredili upravu i instituciju koja predloženu mjeru treba usvojiti, da li razumiju i efikasno vode kampanju javnog zagovaranja, pravilno identifikuju pojedince, grupe i institucije koje mogu biti njihova mreža podrške, pa tek nakon toga Komisija može vrednovati da li su i u kojoj mjeri do takmičenja učenici uspjeli svojim prijedlozima i riješiti problem koji su prepoznali u zajednici.
  • Dodatno treba bodovati timski rad, osvrt na naučeno, korištene izvore informacija, projektnu dokumentaciju i učešće svih učenika iz odjeljenja u pripremi projektnog portfolija.

 

Za više informacija, na linku ispod, pogledajte sudijske obrasce i kriterij vrednovanja postignuća učenika na takmičenjima.

Stručna literatura i tekstovi

Sadržaj još nije komentarisan.

Dajte svoje mišljenje