Najave, Novosti

Kešić: Prva online „Projekt građanin/Ja građanin“ natjecanja rezultat su institucionalne suradnje i posvećenosti nastavnika i učenika diljem zemlje ideji aktivnog i odgovornog demokratskog građanstva

Online natjecanja „Projekt građanin/Ja građanin“ praktične nastave građanskog obrazovanja, ujedno i prva online školska natjecanja ikada organizirana u našoj zemlji, održana su protekli mjesec u Distriktu Brčko, svih 10 kantona/županija Federacije Bosne i Hercegovine i 7 regija Republičkog pedagoškog zavoda Republike Srpske. Rezultat je ovo institucionalne suradnje svih resornih ministarstava obrazovanja u našoj zemlji, pedagoških zavoda, škola, ali prije svega vrijednog rada i posvećenosti nastavnika i učenika diljem zemlje ideji aktivnog i odgovornog demokratskog građanstva, kao nužnog preduvjeta za živu i održivu demokraciju.

U ovoj školskoj godini predmetnu nastavu građanskog obrazovanja pohađalo je 55 740 učenika završnih razreda osnovne škole, gimnazija i srednjih strukovnih škola. Svi oni, u praktičnom dijelu nastave, do proglašenja pandemije virusa covid-19, prošli su teorijske instrukcije za razumijevanje ciklusa javne politike i drugih procesa javnog odlučivanja, ocjene ustavnosti i efikasnosti alternativnih mjera i na primjeru konkretnih problema u zajednici koje su istraživali predlagali su rješenja u formi novih ili izmjena i dopuna postojećih mjera javne politike na lokalnoj i višim razinama vlasti.

Teme koje su učenici istraživali i problemi koje su pokušali riješiti kroz utjecaj na javnu politiku ove su se školske godine odnosili na izborni proces(e), vršnjačko nasilje, cyberbulling i sigurnost na internetu, kvalitet usluge i troškove javnog prijevoza, kvalitet nastave, opremljenosti kabineta, pitanja komunalne politike i organizacije eko policije, rješavanje problema zagađenosti zraka, kao i infrastrukture lokalnih zajednica za kulturne i sportske programe.

Oko 2000 školskih timova svoje je rezultate rada predstavilo na školskim natjecanjima, no prekidom nastave i prelaskom na online forme učenja i poučavanja, obustavljena su, ranije planirana, kantonalna/županijska i regionalna natjecanja. Ipak, učenici su nastavili svoje kampanje javnog zagovaranja, a o svojim istraživačkim nalazima i preporukama izvještavali su putem društvenih mreža. Motivirani njihovom predanošću ovom školskom programu, u dogovoru s obrazovnim vlastima, odlučili smo organizirati prva online „Projekt građanin/Ja građanin“ natjecanja.

Brojni su izazovi s kojima su se u prethodnom periodu susretali nastavnici, učenici ali i pedagoški savjetnici. Online nastava nastupila je naglo, bez prethodne pripreme nastavnog i nenastavnog školskog osoblja, potrebne infrastrukture, a u mnogim sredinama i adekvatne pravne regulative. Od nastavnika se tražilo da nastave poučavati, improviziraju, iznađu rješenja i za probleme poput onih da učenik jednostavno nema pristup internetu, a pri tome brinu i doprinose očuvanju mentalnog zdravlja učenika na koje su se odnosile najrigoroznije restriktivne mjere. Suočeni s različitim izazovima mnoge škole, odlukom resornih ministarstava obrazovanja, ranije su završile nastavnu godinu, pa su tako online natjecanja održana u nenastavno vrijeme, što je opet zahtijevalo dodatne napore nastavnika da kontaktiraju i koordiniraju timovima učenika koji predstavljaju razredni portfolio. Kao dodatne poteškoće uočene su nedovoljno razvijene digitalne kompetencije, kao i suzdržanost od javnog prezentiranja razredne aktivnosti. Unatoč svim problemima i izazovima natjecanja su održana u svim sredinama, kako za učenike osnovnih, tako i za učenike srednjih škola. Ovo vrijedno iskustvo dokazalo nam je da možemo održati kontinuitet ne samo nastave, već i vannastavnih aktivnosti kao što su natjecanja i u vanrednim uvjetima proglašenja pandemije.

Za potrebe organizacije natjecanja obrazovnim vlastima u BiH donirana je oprema u vrijednosti od oko 90 000 KM osiguranih iz grant sredstava Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u našoj zemlji.

Sadržaj još nije komentarisan.

Dajte svoje mišljenje