Demokratski principi u službi obrazovanja odraslih (Demokratija i obrazovanje odraslih)
Sabina Makota, Mr.ekonomije
JU SSŠ “Džemal Bijedić“ Goražde
Polazeći od činjenice da je obrazovanje ključni faktor u razvoju društva, tako je i obrazovanje odraslih jedna velika karika u tom lancu. Kultura jedne zemlje, socijalni aspekt, privredni razvoj, razvoj porodice su osnov prepoznatljivog i kvalitetnog razvoja građana u današnjici.
Pored formalnog obrazovanja, danas je veoma važno i neformalno obrazovanje svih u društvu, a posebno obrazovanja odraslih. Znajući sve ovo vidno je da obrazovanje odraslih mora da bude razvijeno kroz sve životne faze i to je učenje kroz cijeli život. Veoma su važne univerzalne vrijednosti demokratskog društva, kako bi svaki građanin imao bolju budučnost.
Svako u našem društvu mora spoznati vrijednosti učenja, tako i „odrasli“ moraju produbljavati i unaprijeđavati znanje, vještine i lične kompetencije, a sa ciljem jačanja lične, građanske i društvene vrijednosti.
Kada spominjemo riječ „odrasli“, misli se da je važno da se u svim životnim razdobljima može i treba učiti i da je učenje jedan stalan proces u našem životu. Učenjem se jačaju pozitivne navike koje su bazirane na znanju, na ličnom zadovoljstvu i cjeloživotnom demokratskom pristupu demokratiji za svakog građanina.
Obrazovanje odraslih je osnov za nastavak ličnog principa sa ciljem da demokratija ima važnost u našem radu i životu, za razvoj demokratskih principa pojedinca, tj. aktivnog građanina.
Obrazovati se kroz cijeli život daje mogućnost da uvijek imamo jače kompetencije sa ciljem da imamo aktivan i produktivan građanski život. Građansko obrazovanje, demokratski principi i učenje omogučavaju jačanje znanja, povećanje vještina i zauzimanje pozitivnih stavova koji su bitni za demokratsko građanstvo. Na ovaj način svaki pojedinac može da ojača demokratsku svjest i jasno može da predstavi u društvu kroz aktivne i odgovorne demokratske principe u svojoj lokalnoj zajednici, u svom društvu a sve u kontekstu demokratije, demokratskih stavova i principa, društvene pravde i našeg zadovoljstva.
Sistem građanskog obrazovanja, koji je temelj demokratije u jednoj zemlji, ima za cilj obrazovanje koje se bazira na ishodima učenja i koje se provlači kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje.
Demokratski pristup u procesu obrazovanja, obrazovanja odraslih koriste se aktivnim metodama učenja koje imaju osnov u integraciji, rješavanju, istraživanju i saradnji da bi se prvenstveno pratio proces učenja. Jasan pokazatelj uvijek je primjer kako se može teorija pretočiti u praksu.
Obrazovanje odraslih, „cjeloživotno učenje“ imaju i zadatak da ojačaju građansku svijest, da im otvori put ka donošenju demokratskih odluka, prema pojedincu i prema lokalnoj zajednici.
Društvene i građanske kompetencije pojedinca, koji jasno vidi svoju budučnost kroz obrazovanje, ima za cilj da upozna sve pojmove demokratije, građanskih prava i da izgradi poštovanje i demokratsko mišljenja i ljudskih prava.
Ova tema ima veliku važnost za današnju bolju zajednicu i shodno tome obrazovni cilj i treba da ponudi kvalitetne društvene i građanske kompetencije.
Građansko obrazovanje sa svojim demokratskim stavovima i znanjem jasno ulazi u integraciju svih životnih sadržaja, kako kroz „Cjeloživotno“ učenje, tako i kroz naš život. Otvorena pitanja koja se nesmetano mogu pojaviti kroz obrazovanje odraslih, a koja su srodna pitanjima građanskog obrazovanja dobijaju odgovor kroz spoznaju u ličnom iskustvu, ličnoj socijalnoj osvješćenosti i kroz druge kompetencije.
Učenje koje se bazira na iskustvu, može kod odraslih osoba da obogati profesionalni status, da razbije određene predrasude, da razvije osjećaj kvaliteta za obrazovanje za demokratiju i demokratsko građanstvo. Jasno postavljanje obrazovanja odraslih sa ciljem demokratskog stava je osnovni stub demokratskog, građanskog prava i ljudskog prava.
Pitanje obrazovanja odraslih usmjerava znanje, da je to obrazovanje za ljudska prava i jasne građanske i demokratske stavove u našoj zajednici. Svjesni smo da svako u našem društvu želi da ima mir, stabilnost, sigurnost, pravdu i da tema obrazovanja odraslih pomaže razvoju zemlje, pomaže kulturni razvoj i kvalitet života.
NAPOMENA: Stavovi, mišljenja i podaci navedeni u tekstu odražavaju izbor i mišljenje autora, a ne nužno zvanični stav CIVITAS-a.
Komentariši