Najavljujemo trening trenera Obrazovne komponente YERP programa

11
1

CIVITAS i YERP program zapošljavanja i zadržavanja mladih u BIH najavljuju Trening trenera Obrazovne komponente ovog programa, koji će se održati u Sarajevu, za vikend 05.-07.04.2013.

Ciljevi programa utemeljeni su na domaćim i međunarodnim razvojnim okvirovima, a cilj Obrazovne komponente, koju realizira UN agencija UNICEF i u čiju se realizaciju uključio CIVITAS, te BIH vlasti/resorna ministarstva obrazovanja je osigurati institucionalizaciju novih pristupa učenja i podučavanja koji će omogućiti kvalitetnu pripremu učenika, mladih ljudi za tržište rada.

Stručno-istraživački tim pod vodstvom Agencije za predškolskog, osnovno i srednje obrazovanje mapirao je okvir od 10 ključnih kompetencija koje treba da ultimativni izlazni zadatak obrazovnih sistema u BIH. CIVITAS tim autora je na osnovu ovog polazišta razvio dva priručnika, didaktičko-metodička materijala za nastavnike koji govore o integraciji pristupa baziranom na ključnim kompetencija u redovnu nastavu osnovnih i srednjih škola. Pri izboru kompetencija na kojima će ilustrovati metodologiju rada autorski tim vodio se kriterijem da izabere komptenciju čiji je vezni predmet iz oblasti društvenih nauka, kompetenciju čiji je vezni predmet iz oblasti prirodnih nauka i kompetenciju koja se razvija interdisciplinarno. Kompetencije na kojima je Autorski tim predstavio integraciju novog pristupa učenju i podučavanju su interpersonalne i građanske kompetencije, matematička pismenost i osnovne kompetencije u nauci i tehnologiji, te kompetencija učiti kako se uči.

Sadržaj oba priručnika počinje definiranjem ključnih kompetencija i predstavljanjem nove uloge nastavnika u procesu poučavanja baziranog na ključnim kompetencijama. Uvodni dio jedan je od četiri tematske cjeline Priručnika. Preostale tri odnose na ilustraciju integracije pojedine kompetencije. Svaka kompetencija predstavljana je u uvodnom dijelu kroz ciljeve učenja, standarde praćenja rada učenika i indikatore njihova uspjeha. Ilustracije su podjeljenje na periode od tri ciklusa za osnovnu školu (I ciklus – od prvog do trećeg razreda, II ciklus – od četvrtog do šestog razreda i III ciklus – od sedmog do osmog razreda devetogodišnje osnovne škole) i na grupe predmeta za srednju školu. Tematska cjelina određene kompetencije završava listom preporuka za stvaranje i/ili unaprijeđenje uvijeta za uspješnu integraciju, upućenih nastavnom kadru, upravama škola i obrazovnim vlastima. „Jezik priručnika“ je jednostavan i precizan kako bi se integracija pristupa baziranog na ključnim kompetencijama predstavila kao dobro osmišljen, a istovremeno jednostavno primjenjiv pristup učenju i poučavanju.

S ciljem osiguranja kvalitetne primjene razvijenog materijala planiramo realizirati obuke za 610 nastavnika i direktora iz 50 osnovnih i 50 srednjih škola na teritoriju cijele Bosne i Hercegovine. Lokalni treninzi biće organizirani za nastavnike predmetne nastave u osnovnim školama, nastavnike svih grupa predmeta u osnovnoj i srednjoj školi. Sadržaj treninga obuhvatit će prezentacije, radionice, rad u grupama i studije slučaja razvijene prema usvojenim priručnicima.

Od trenera se očekuje da uz pomoć i u saradnji sa Civitasom izvrše selekciju polaznika treninga, isplaniraju i realiziraju dvije lokalne obuke – prvu za nastavnike i direktore osnovnih, a drugu za nastavnike i direktore srednjih škola. Lokalne obuke planirani su za period april/travanj – maj/svibanj.

Na treningu će treneri imati priliku upoznati se sa sadržajem priručnika, raditi na razvoju plana rada i definiranju sadržaja lokalnih obuka. 

1 KOMENTAR

  1. Poštovanje,

    Možemo li dobiti detaljniju informaciju. O čemu se ovdje radi?
    U okviru Pedagoškog zavoda TK Tuzla (stručnog vijeća) nije bilo do sada riječi o ovom programu (aktivnosti). Nemam saznanja o trenerima i treninzima i realizaciji obuke za 610 nastavnika i direktora iz 50 osnovnih i 50 srednjih škola na teritoriju cijele Bosne i Hercegovine.

    Isto tako navodi se da se od trenera očekuje da uz pomoć i u saradnji sa Civitasom izvrše selekciju polaznika treninga, isplaniraju i realiziraju dvije lokalne obuke – prvu za nastavnike i direktore osnovnih, a drugu za nastavnike i direktore srednjih škola. Lokalne obuke planirani su za period april/travanj – maj/svibanj. Želio bih više o tome znati imajući u vidu da se aktivnosti realizuju u aprilu.
    Da li su negdje postavljeni priručnici?

    S poštovanjem

    Izet Numanović
    Pedagoški zavod TK Tuzla

KOMENTARIŠITE

Upišite svoj komentar!
Upišite svoje ime ovdje