U online formatu, kao serija zoom sesija, održano je ovogodišnje RAP Savjetovanje za roditelje. Teme koje su roditelji istraživali s našim predavačima odnosile su se na:
rani odgoj i obrazovanje za građanske kompetencije – CIVITAS školske programe građanskog obrazovanja u razrednoj nastavi
odgoj za demokratske vrijednosti u kući – domu, odnosno porodici/obitelji
razvoj drugih ključnih, cjeloživotnih kompetencija kroz bazične koncepte CIVITAS programa “Osnovi demokratije” za razrednu nastavu
primjenu novih tehnologija u razrednoj nastavi i iskustva nastavnika u online nastavi
mentalno zdravlje djece
Roditeljima su predstavljeni modeli uključivanja, od podržavajućeg, ka tradicionalno suradničkom, do onog koji predstavlja aktivno partnerstvo roditelja i škole u kojem je roditelj partnerski involviran u školski odgoj i obrazovanje djeteta, su-odgovoran za demokratsku klimu i kulturu škole, poznaje ciljeve i ishode učenja, načine praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća i pomaže nastavniku u prepoznavanju individualnih interesa, potreba i mogućnosti njegovog djeteta u obrazovanju za građanske kompetencije i kompetencije za koje dijete pripremaju drugi nastavni sadržaji.
71% roditelja zaključilo je da su tradicionalno uključeni u školski odgoj i obrazovanje djeteta – redovno prisustvuju sastancima roditelja, na poziv nastavnika, informiraju se o školskom uspjehu djeteta isl. Samo 21,5% ovih aktivnih roditelja ocjenjuje da je partnerski uključeno u školski odgoj i obrazovanje djeteta.
Kada smo s roditeljima razgovarali o mogućim uzorocima za odsustvo partnerske suradnje sa školom, 28% njih odgovornost vidi u samim roditeljima i njihovom mogućem nedovoljnom interesu ili nedovoljno razvijenoj svijesti o tome da se trebaju uključiti u školski odgoj i obrazovanje. 36% odgovornost vidi u tome da su sami roditelji slabo obrazovani i nedovoljno poznaju nove tehnologije, te tako imaju ograničen pristup informacijama i pozivima na aktivnosti, koje škola provodi za suradnju s roditeljima. Kako su na ovom pitanju roditelji mogli odabrati više tvrdnji, 71% njih složilo se s tvrdnjom da je slabija ili nedovoljna partnerska uključenost roditelja rezultat njihove prezauzetosti, činjenice da rade više poslova ili više smjena i ne mogu prisustvovati sastancima u školi. Zbog toga, njih čak 75% glasa za primjenu novih tehnologija u komunikaciji s roditeljima, a zbog moguće slabo razvijene informatičke pismenosti roditelja, trebaju se primjenjivati različiti modeli komunikacije i suradnje: obavijesti i drugi sadržaji postavljeni na web stranici škole, društvenim mrežama, grupe na društvenim mrežama, online prezentacije – video sastanci, video sastanci preko platformi koje za nastavu koriste djeca, koja tako mogu pomoći roditeljima u prijavljivanju za susrete ovog tipa (a u nekim aktivnostima mogu sudjelovati i zajedno), viber grupe i zajednice i oglasne table organizirane kao mobilne aplikacije.
–
1 of 15
Predavači ovog programa bili su istaknuti praktičari, nastavnici razredne nastave i pedagozi Alma Murselović iz Brčkog, Drago Zovko iz Širokog Brijega, Bojana Dedić iz Banja Luke, Mersiha Šehić iz Ilijaša, kao pedagoginja iz Breze, Žarko Vujinović iz Kneževa, pedagoginje Melisa Šahdanović,Lejla Bijedić i Alma Biberkić iz Gradačca.
–
Mentorica programa bila je Ljiljana Jerković, docentica Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci, koja je kao voditeljica CIVITAS stručnog tima za razrednu nastavu govorila i u programu stručnog panela kojim je ovogodišnje RAP Savjetovanje otvoreno. O aktivnom partnerstvu roditelja i škole, različitim oblicima suradnje roditelja i nastavnika, demokratskoj klimi i kulturi školske zajednice i njenom odrazu na demokratičnost društvene zajednice govorila je Ivana Kešić, CIVITAS program manager.
–
Program Savjetovanja i ovu programsku aktivnost u 2022. godini vodi kolegica Medina Spahić.
–
Snimak predavanja dostupan je na našem Youtube kanalu.