Projekat građanin/Ja građanin je pragmatični dio obrazovanja za demokratiju i ljudska prava u kojem učenici imaju priliku da u učionicama i zajednici vježbaju buduću ulogu građana u demokratskom društvu. Učenike se podstiče da se, kroz primjenu stečenih znanja i vještina, aktivno uključe u rješavanje problema u svojoj zajednici s ciljem zaštite ljudskih prava, životne okoline i ostvarivanja ekonomskog i socijalnog prosperiteta zemlje.
U foksusu ovog programa je osposobljavanje mladih ljudi da razumiju procese donošenja javne politike, te da se osnaže za djelovanje s ciljem utjecaja na mjere javne politike.
Svake godine u projektu učestvuje oko 40 000 učenika osnovnih i srednjih škola iz cijele Bosne i Hercegovine. Projekt građanin/Ja građanin i nastava građanskog obrazovanja jedini su zajednički dio sva tri nastavna plana i programa u našoj zemlji.
I ove godine, u projekat će biti uključeno 600 osnovnih i 300 srednjih škola. Uz podršku i mentorstvo svojih nastavnika, učenici će istraživati probleme u zajednicama, ispitivati postojeće i alternativne mjere javne politike, te iznositi rješenja za probleme koje su prepoznali i zagovarati usvajanje predloženih rješenja. Svoja rješenja i projekte učenici će prezentirati na školskim, zatim općinskim pa kantonalnim/regionalnim takmičenjima. Njihovi projekti, rješenja koja predlažu odnosit će se na:
– Promociju i zaštitu ljudskih prava
– Zaštitu životne okoline
– Zapošljavanje i samozapošljavanje mladih
– Prevenciju devijantnog i delikventnog ponašanja mladih
– Prevenciju nasilja
– Prevenciju zloupotrebe i štetne upotrebe opojnih droga i promociju zdravog načina života
350 učenika i nastavnika – predstavnika 32 pobjednička tima kantonalnih/regionalnih i Brčko Distrikt takmičenja svoja, će rješenja predstaviti na Finalnoj smotri koja se tradicionalno održava u Zgradi zajedničkih institucija Bosne i Hercegovine. Po završetku Finalne smotre, učesnici će uz podršku Civitas Ureda i mentorstvo mreže koordinatora uspostaviti Mrežu koja će se zalagati za realizaciju riješenja koja su učenici predložili kroz rad na ovom programu.
Opći cilj programa je obrazovanje mladih za politički i društveni aktivizam, njihovo osposobljavanje za razumijevanje i utjecaj na mjere javne politike a sve s ciljem promocije univerzalnih vrijednosti demokratije i ljudskih prava, ostvarivanja političkog i ekonomskog razvoja, socijalne pravde i jačanja aktivnog građanstva.
Zahvaljujući Centru za građansko obrazovanje iz Kalifornije i globalnoj Civnet mreži centara za promociju građanskog obrazovanja program se danas implementira u svim dijelovima svijeta.
Specifični ciljevi programa:
• Povećati kod učenika razumijevanje institucija ustavne demokratije i osnovnih principa i vrijednosti po kojem su stvorene
• Upoznavanje učenika sa osnovnim nadležnostima lokalne i drugih nivoa vlasti
• Razviti sposobnosti mladih neophodne za aktivno učestvovanje u procesima donošenja odluka
• Upoznati učenike sa pojmom i ciklusom javne politike, identificiranja odgovornosti i ovlaštenja vlasti i građana
• Razviti kod učenika spremnost da se koriste demokratski proces u donošenju odluka i u konfliktnim sitacijama, kako u javnom tako i u privatnom životu.
• Razviti kod učenika mogućnosti identificiranja pitanja koja zahtijevaju društvenu akciju
• Povećati kompetencije i opredijeljenost mladih da se djeluje na rješavanju pitanja zajedničkog dobra
Pozivamo sve učenike i nastavnike
da nam pišu o svom radu na PG portfoliju.
Pišite nam o problemima koje istražujete i riješenjima koje predlažete.
info@civitas.ba
Poštovani,
Molim Vas da mi potvrdite, da li se još uvijek mogu prijaviti timovi za takmičenje u okviru Projekta “Građanin”.
Govorim u ime svojih učenika (srednja muzička škola iz Zenice)koji su vrlo zaintersovani za učešće u projektu.
Molim Vas za odgovor!
Unaprijed zahvaljujem
S poštovanjem,
prof.Ira Balić
Poštovana profesorice,
Zbog obustave nastave uslijed elementarne nepogode ove godine Projekt građanin takmićenja biće organizirana krajem marta i početkom aprila.
Za tačne termine obratite se Civitas koordinatorima u Zenici (Milak Mensur i Amir Hodžić)