Novosti

Potpisani memorandumi o saradnji sa Pedagoškim fakultetom Zenica i Nastavničkim fakultetom Mostar

Mjesec januar/siječanj u Civitas kalendaru ostat će ubilježen kao mjesec u kojem su potpisani memorandumi o saradnji sa Nastavničkim fakultetom u Mostaru i Pedagoškim fakultetom u Zenici. Civitas i fakulteti, potpisnici memoranduma ovim su formalizovali svoju dugogodišnju saradnju, potvrdili  zajedničku opredjeljenost za kvalitetno građansko obrazovanje i najavili nastavak rada na polju promocije, praćenja i unaprijeđenja obrazovanja za demokratiju i ljudska prava na svim obrazovnim nivoima od predškolskog do univerzitetskog. Potpisivanje ovog sporazuma i razvoj univerzitetskog programa građanskog obrazovanja omogućila je bezrezervna podrška Američke ambasade u BIH i Vlade SAD-a.

U svijetu u kojem dolazi do naglih promjena i sve većih razlika, potreba za aktivnim, informisanim, odgovornim građanstvom postaje veća nego što je ikad bila. Uloga obrazovanja u stvaranju takvog građanstva je sada gotovo svugdje priznata. Sposobnost razumnog i odgovornog uključivanja u javni život i događaje je nešto što se treba naučiti. Iako se određeni dio toga može naučiti i neformalnim putem iz vlastite porodice, priroda današnjeg života je takva da samo ovo nikada ne može biti dovoljnim za stvaranje one vrste informisanih i učinkovitih građana koji su potrebni modernim demokratijama da bi opstale. Obrazovanje za demokratsko građanstvo postalo je značajna karakteristika kako formalnog tako i neformalnog obrazovanja i pravo na koje su ovlašteni svi građani u demokratskom društvu. Obrazovanje za demokratsko građanstvo je proces koji se odvija u mnogim zemljama Evrope i šire. Osim što je pokazatelj kvaliteta obrazovanja u jednoj državi, ono se sve više prepoznaje kao snažan oslonac za razvoj društva i priključivanje zemljama Evropske unije. Građansko obrazovanje i odgoj treba prepozati kao potrebu da se kroz ukupan obrazovni sistem afirmišu principi na kojima počivaju osnovne građanske i humane vrijednosti.

Kada govorimo o odgoju i obrazovanju mladih ljudi za aktivno građanstvo pominjemo nastavni plan i program, curriculum, udžbenike, radna učila, ali nikako ne zaboravljamo da se u centru svake težnje za kvalitetnim građanskim obrazovanjem, ali i obrazovanjem općenito nalazi učitelj – nastavnik – pedavač i mentor. Stoga su potpisnici naglasili da se Memorandum potpisuje prvenstveno zbog studenata, budućih nastavnika, kako bi im zajedničkim naporima omogućili obrazovanje i specijalizaciju za kvalitetne predavače, kreatore i promotore sadržaja građanskog obrazovanja, te im tokom studija dali priliku da izučavaju materiju i metodologiju građanskog obrazovanja.

Podrška i učešće univerzitetskih profesora u kreiranju sadržaja građanskog obrazovanja prisutna je od samih početaka obrazovanja za demokratiju i ljudska prava u našoj zemlji. Godine 2005. Saradnja je po prvi puta formalizovana kroz formiranje ekspertne grupe. Cilj koji su tada univerziteti i Civitas sebi postavili bila je institucionalizacija predmeta na svim obrazovnim nivoima. Danas, poučeni i podstaknuti dosadašnjim radom i uspjehom Civitas i akademska zajednica odlučili su zajednički djelovati s ciljem praćenja i unaprijeđenja postojećih programa građanskog obrazovanja što će rezultirati aktivnim građanstvom i demokratizacijom političkih, društvenih i ekonomskih odnosa u Bosni i Hercegovini.

Podsjetimo, u proteklom periodu memorandumi o saradnji potpisani su sa Univerzitetom Tuzla i Univerzitetom Bihać, Filozofskim fakultetom Istočno Sarajevo, Fakultetom političkih nauka Sarajevo, Nastavničkim fakultetom Mostar i Pedagoškim fakultetom Zenica.

Sadržaj još nije komentarisan.

Dajte svoje mišljenje