Profesor Matthew Mason drugog je dana sastanka sa grupom lokalnih stručnjaka istakao kako je razvoj učila i definiranje strategija inkluzivnog poučavanja tek prvi korak u promjeni svijesti i praksi u našim školama. Nužno je stoga osigurati adekvatnu obuku nastavnika, ne samo da se upoznaju sa ovim materijalom, već da ga koriste kao inspiraciju u traženju novih ideja i da kontinuirano unaprjeđuju svoju praksu.
Iako je najveći “teret” ovog posla upravo na nastavniku i jačanju njegovih/njenih kompetencija za poučavanje koje će odgovoriti na individualne potrebe i potencijale svakog učenika, ključno je, naglašava profesor Mason, u cijeli proces reforme uključiti roditelje. Najsnažniji stereotip s kojim se susrećemo je taj da roditelji često misle da će inkluzivna učionica usporiti obrazovna i druga postignuća njihove djece ukoliko ona nemaju poteškoću, a istraživanja su dokazala upravo suprotno: da djeca na ovaj način razvijaju osjećaj za drugog i drugačijeg, jačaju empatiju i liderske sposobnosti, preuzimaju dijelom i ulogu vršnjačkih edukatora, odnosno imaju priliku konkretno i primijeniti naučeno.
“Cijenim napore CIVITASa da uvede i kontinuirano unaprjeđuje školski program građanskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini i što su prepoznali potrebu da se koncepti i metodika nastave građanskog obrazovanja prilagode inkluzivnoj učionici kako bi u potpunosti ostvarili svoju viziju obrazovanja za demokratiju i ljudska prava koje će biti dostupno svakom učeniku i prilagođeno njegovim /njenim individualnim potrebama i potencijalima. Raduje me da ću idući radni sastanak imati priliku predstaviti rezultate svog naučnog i stručnog rada kao i prakse moje i mojih kolega, od kojih će vaši stručnjaci odabrati, ne idealne i najbolje jer takve ne postoje, već one koje najviše odgovaraju potrebama vaših obrazovnih sistema i mogu se u potpunosti realizirati u uslovima vaših učionica jer jedino kao takve mogu dovesti do jačanja indeksa inkluzivnosti u učionici, školi i zajednici” – izjavio je profesor Mason za medije, nakon prvog sastanka sa lokalnim stručnjacima.