Prva studentska tribina u Mostaru održana je na Filozofskom fakultetu Univerziteta „Džemal Bijedić“. Tribinu je vodio dekan fakulteta, prof.dr. Asim Peco. Naglašavajući interdisciplinarnost građanskog obrazovanja profesor Peco je u pripremu ove studentske tribine uključio polaznike studija filozofije, razredne nastave, psihologije i sociologije.
–
„Ciljevi obrazovanju ne smiju ostati statični. Oni moraju uključivati raspravu o vrijednostima, i moći pridonositi preobrazbi pojedinaca u autonomne odrasle ljude s integritetom. To je razlog zašto obrazovanje treba osigurati razvoj racionalnosti u studentima, od kojih se očekuje da izraze kritička mišljenja o događajima i djelovanjima.“ – zaključak je ove tribine.
–
Obrazovni ideali demokratije nude oblike kulture na kojima počiva kreacija slobodnih i moralno jednakih građana u čije ime se vlada. Kako je društveni napredak izjednačen s dimenzijama moderne podrške pojedincu, lična se autonomnost shvaća kao “dužnost maksimizacije prava pojedinca da sam donosi odluke”. Očito je da jedino jasan pojam o funkciji države može proizvesti jasno motrište o vrsti obrazovanja koju njezini građani trebaju steći kako bi ostvarili željeni identitet.
–
Građanski odgoj i obrazovanje u svom sveobuhvatnom shvaćanju obuhvaća više dimenzija:
–
- DRUŠTVENU kroz koju se razvijaju socijalne i komunikacijske vještine važne za ophođenje s drugim ljudima te vještine nenasilnog rješavanja sukoba;
- LJUDSKO – PRAVNU kroz koju se uči o pravima i odgovornostima te kako zaštiti svoja i tuđa prava;
- POLITIČKU kroz koju se uči o tome kako se u društvu donose odluke, zakoni i drugi propisi, ko se uključuje u taj proces i na koji način, što možemo učiniti da bismo učestvovali u tim procesima, te kako je organizirana vlast u državi;
- KULTURALNU kroz koju se upoznaje vlastita kultura, prepoznaju doprinosi različitih kulturnih utjecaja na zajednicu te upoznaju druge kulture i razvija međusobno poštovanje.
- GOSPODARSKU ili EKONOMSKU potiče na promišljanje o radu, upravljanju finansijama i svemu onom vezanom uz ekonomiju i novac.
- EKOLOŠKU nas usmjerava na važnost održivog razvoja i čuvanje prirodnih bogatstva.
–