Kimeta Buševac, prof. bosanskog jezika
Adina Arapčić, mr. sc.
Nastavnik građanskog obrazovanja – od demokratskog vođe u učionici do odgoja i obrazovanja generacija odgovornih građana
Uzimajući u obzir promijenjenu ulogu nastavnika i njegovog cjelokupnog odnosa i stila rada, kao prepoznatljive namjerne i usmjerene aktivnosti, u radu smo prezentovali savremene poglede na ulogu i stil rada nastavnika u školi kao demokratskog vođe, koji posvećuje svoj radni vijek odgoju i obrazovanju odgovornih građana. Nastavnik-odgajatelj, često se hvata u koštac sa brojnim izazovima. Jedan od izazova se odnosi na odgoj mladih ljudi za demokratiju, o demokratiji i putem demokratije. U savremenoj školi učenik se dovodi u poziciju subjekta i ravnopravnog nastavnikovog partnera. To znači da učenik dobiva istu ulogu koju ima i nastavnik u odgojno-obrazovnom procesu. Od stila rada nastavnika u velikoj mjeri zavisi i uspjeh učenika. Uspješni nastavnici, nastavnici koji uvažavaju učenike i njihovo mišljenje, organizovat će nastavni rad tako da i učenici i on sam teže istom cilju. Ovo obilježje možemo prepoznati kod nastavnika sa demokratskim stilom rada u savremenoj školi.
Ključne riječi: stil rada, uloga, učenik, nastavnik, savremena škola, građansko obrazovanje.
U savremenoj školi djeca trebaju zauzeti centralnu ulogu, a škola treba postati mjesto na kojem se istražuje, ispituje, zajednički rješavaju problemi i vodi promišljeni dijalog.