Sladaković: I ove godine promoviramo 300 najuspješnijih učenika u programu Finalne smotre „Projekt građanin/Ja građanin“

110
0

Za vikend 21.-22.05.2016. CIVITAS će promovirati 300 učenika, članova najuspješnijih Projekt građanin/Ja građanin ekipa na kantonalnim/regionalnim i Brčko Distrikt takmičenjima.

Demokratija je oblik vladavine koji građanima daje mogućnost da kreiraju društvene i političke odnose „po svojoj mjeri“. Odgovornost je svih nas, građana demokratskog društva, da se upoznamo sa svojim pravima i slobodama, te da iste štitimo i promoviramo koristeći demokratske mehanizme. Kao dobri građani, uz prava nikako i nikada ne možemo zanemariti i naše odgovornosti – odgovornosti prema zaštiti prava drugih, posebno manjina i onih čiji se glas nedovoljno čuje u društvu, ali i odgovornosti prema demokratskom društvu u kojem živimo. To znači da u demokratiji sami kreiramo prilike i da će nam taj oblik vladavine odgovarati onoliko koliko smo se spremni aktivno angažovati u očuvanju njenih univerzalnih vrijednosti: mira, tolerancije i zaštite ljudskih prava i sloboda.

Stabilnost i kvalitet demokratije ovise isključivo o političkoj kulturi njenih građana, odnosno o osposobljenosti građana da kritički promišljaju javne događaje, pitanja i probleme, te se aktivno uključe u procese donošenja odluka i u ali i izvan izbornog procesa i pukog biranja predstavnika u tijelima zakonodavne vlasti. To podrazumijeva partnerski rad građana sa odabranim predstavnicimana pozicije autoriteta koji nije moguće ostvariti ukoliko nema građanske kompetencije i kulture aktivnog i odgovornog građanstva. Upravo je to uloga za koju trebamo pripremati učenike, kako kroz nastavu predmeta građanskog obrazovanja, tako i kroz njegov praktični dio „Projekt građanin/Ja građanin“.

Projekt građanin/Ja građanin osposobljava učenike i daje im priliku iskustvenog učenja kroz rad na identifikaciji problema u zajednici i ocjenjivanju efikasnosti postojećih i alternativnih mjera javne politike. U tom procesu učenici prikupljaju, obrađuju i analiziraju informacije iz više različitih izvora; procjenjuju efikasni i efektivni potencijal alternativnih mjera i odlučuju se za rješenje za koje vjeruju da može riješiti problem s kojim svakodnevno živi njihova zajednica. Za svoje rješenje planiraju i provode kampanju javnog zagovaranja te na taj način upoznaju rad državne administracije, procedure planiranja i javnog zagovaranja. Iz ovoga vidimo da cilj programa nije u rješavanju problema već u tome da analizirajući određeni društveni problem učenici upoznaju strukturu vlasti, procese donošenja odluka, te da usvoje mehanizme uticaja na procese odlučivanja na različitim nivoima vlasti.

I ove godine Projekt građanin/Ja građanin animirao je skoro 30 000 učenika iz više od 800 osnovnih i srednjih škola da aktivno zagovaraju bolju budućnost u svojim zajednicama. Kroz svoj rad, ovi mladi građani demonstrirali su vještine aktivnog zagovaranja i uspjeli svoje viđenje rješenja javnih problema predložiti nadležnim institucijama i od njih dobiti podršku.

Pobjeda je velika čast, no moramo napomenuti da se ona ne ostvaruje samo i isključivo na takmičenju. Pobjedu je ostvario svaki tim koji je svoj projekat usmjerio na uticaj na mjere javne politike i čiji su učenici upoznali sistem vlasti i odlučivanja i odvažili se da javno djeluju.

Sandra Sladaković, CIVITAS Bosne i Hercegovine

Prethodni sadržajKešić: 20 godina CIVITAS obrazovnih programa u BIH za više od milion učenika i nastavnika
Naredni sadržaj#MojGlas rezultati Javnog poziva

KOMENTARIŠITE

Upišite svoj komentar!
Upišite svoje ime ovdje