Početkom nove školske godine, Obrazovni centar za demokratiju i ljudska prava CIVITAS okupio je autorski tim koji će raditi na pripremi didaktičko-metodičkog priručnika za nastavnike osnovnih škola na temu prevencije vršnjačkog nasilja i ekstremnih ponašanja učenika. Autorski tim čine pedagozi, stručnjaci metodičari i učitelji te predstavnici obrazovnih vlasti i stručnih tijela prosvjetno-pedagoških službi.
Građansko obrazovanje u osnovnim školama izučava se interdisciplinarno u razrednoj nastavi i kao zaseban predmet u višim razredima osnovne škole. Koncipirano je oko četiri bazična modula: Privatnost, Pravda, Autoritet i Odgovornost koji trebaju osposobiti učenike za kritičko mišljenje, odgovorno djelovanje i nenasilno rješavanje konflikta. Iako ovako koncipirana nastava doprinosi prevenciji vršnjačkog nasilja, porast slučajeva nasilnog ponašanja kod djece zahtijeva da se ovoj temi posveti više pažnje. Prateći postojeće module i nastavni plan i program, priručnik će ponuditi nastavnicima primjere pomoću kojih mogu raditi na prevenciji i identifikaciji nasilnog ponašanja kroz redovnu nastavu.
Podijeljen u nekoliko cjelina ovaj materijal će ponuditi informacije o tome šta je nasilje, s fokusom na vršnjačko nasilje i koje su njegove vrste kako bi se u potpunosti razumjela ova pojava, a većim dijelom sadržaja će ponuditi nastavne vježbe i aktivnosti koje pomažu učenicima da razumiju negativne posljedice nasilja i prepoznaju nasilno ponašanje kod sebe, drugih i u svom okruženju. Primjena ovog sadržaja nastavnicima omogućava da pripreme učenike za njihov doprinos sigurnom odrastanju u školi bez nasilja, odnosno da nauče na koje sve načine mogu i trebaju reagovati u situacijama u kojima su oni ili njihove školske kolege izložene zadirkivanju ili nekom drugom obliku verbalnog, emocionalnog ili fizičkog nasilja.
Nakon predstavljanja novog didaktičko-metodičkog materijala planiramo realizirati niz obuka za nastavnike za primjenu pristupa koji će autorski tim ponuditi u ovom priručniku.