Najave, Novosti

Tuzla: “Projekt građanin” kao školska, nastavna i razredna aktivnost – primjer pozitivne prakse


“Projekt građanin” praktični je dio predmetne nastave građanskog obrazovanja – redovnog i obaveznog nastavnog predmeta u osnovnim i srednjim školama. Realizira se U UČIONICI, vodi ga predmetni nastavnik/ica, na portfoliju rade SVI učenici u odjeljenju koji između sebe biraju osam predstavnika – izlagača koji će prezentovati rezultate istraživanja problema, ispitane postojeće i alternativne mjere javne politike za rješenje problema, politiku koju razred predlaže kao i plan zagovaranja koji je proveo kako bi predložena politika bila usvojena od strane nadležnih lokalnih vlasti, odnosno institucija zakonodavne i izvršne vlasti kantona, entiteta, države.
**
“Projekt građanin” u učionici/odjeljenju
**
Učenici biraju probleme s kojima se svakodnevno susreću i koji im predstavljaju poteškoću i prepreku za kvalitetno obrazovanje (blizina škole, asfaltiranost puta do škole, ograđenost školskih dvorišta, sigurnost u školskom okruženju, troškovi školovanja, visina stipendija, (ne)postojanje fonda za stipendiranje učenika nadarenih za sport i umjetnost s nižim općim prosjekom ocjena) ili probleme koji ugrožavaju njihovo zdravo i sigurno odrastanje (vršnjačko nasilje, težina školske torbe, užine za socijalno ugrožene učenike, izgradnja sportskih kapaciteta, javnih parkova …). Ukoliko škola ima više odjeljenja organizira se školsko takmičenje kako bi se od svih razrednih politika proglasio pobjednik, odnosno odabralo odjeljenje koje će školu predstavljati na općinskom/opštinskom (za grad Tuzlu – gradskom) takmičenju.
*
*
*
U školi može postojati i CIVITAS SEKCIJA, koja zasebno istražuje probleme u zajednici i aktivno učestvovati u rješavanju prepoznatih problema prema modelu “Projekt građanin” praktične nastave. Aktivnosti sekcije su školske ali NISU nastavne i njen rad treba biti otvoren za sve učenike koji više ne slušaju/ne pohađaju nastavni predmet građanskog obrazovanja, ali žele nastaviti svoj rad na društveno odgovornim aktivnostima u zajednici.
*
*
Općinska i gradska takmičenja – najave i organizacija
*
Nakon školskih takmičenja Pedagoški zavod poziva škole da istaknu nominacije za učešće – predstavljanje na takmičenju i istaknu kandidature za domaćina. Obaveza škole domaćina je da otvori svoje prostorije za potrebe održavanja takmičenja u ranije dogovorenom terminu, najčešće neradnu i nenastavnu subotu, a praksa je u Tuzlanskom kantonu da učenici škole domaćina organizuju i prikladan muzičko – zabavni program dobrodošlice, a neki pripreme i poklone (literarne i likovne radove učenika škole domaćina) za pobjedničke ekipe takmičenja. Zavod objavljuje spisak tema, raspored izlaganja i satnicu održavanja takmičenja, organiziranog u dvije takmičarske kategorije:
*
*
*
Izbor pobjednika i predstavljanje u programu Finalne smotre
*
Pobjednici općinskih takmičenja u kategorijama Osnovne škole i Srednje škole predstavljaju se na kantonalnom takmičenju koje organizuje Pedagoški zavod u saradnji sa CIVITAS koordinatorom za Tuzlanski kanton, profesorom Selimović Sadikom.
Na kantonalnom takmičenju škole predstavljaju pobjednički portfolio općinskog takmičenja uz mogućnost dopune izlaganja u posljednjem – četvrtom dijelu portfolija koji se odnosi na provedeno zagovaranje i postignute uspjehe, ukoliko su nakon općinskog takmičenja nastavili s realizacijom plana akcije i ostvarili neke nove uspjehe.
*
*
Sve prezentacije se održavaju pred tročlanim timom sudija koji prije početka prezentacija pregleda i ocjeni portfolio prezentacije. Važno je napomenuti da koliko estetski lijepo bile uređene portfolio prezentacije sudački tim ocjenjuje: Da li svaki korak ima dvije stranice teksta koji odgovara na zadatak tog dijela portfolija, da li je korištena grafika da se predstave statistički podaci, da li su učenici koristili više izvora informacija, da li su korišteni izvori informacija relevantni. Nakon ocjene portfolio prezentacija počinju usmene prezentacije. Kriterij ocjenjivanja objavljuje se ranije, a u Tuzlanskom kantonu je praksa da se objavljuju i fotografije sudačkih ocjenjivačkih listi kako bi se postigla maksimalna transparentnost u radu. CIVITAS pozdravlja praksu da sudijskim timovima pridruži i bivše učenike, predstavnike lokalne vlasti, novinare koji su prošli obuku za sudije ili drugo adekvatno savjetovanje za rad sudijskog tima i ocjenjivanje portfolija. Rad sudija je volonterski.
*
*
Sudije nakon svake prezentacije ocjenjuju školske timove. Svaki sudija to čini zasebno, a konačnu odluku predstavlja zbirna lista svih njihovih ocjena. Svaki sudija potpisuje svoj ocjenjivački list, odnosno ocjene koje je on/ona dao/la i predaje ih predsjedniku sudijskog tima. Predsjednik će zbrojiti ocjene koje su dale sve sudije i zbir tih ocjena upisati u konačnu bodovnu listu za proglašanje pobjednika. Konačnu listi potpisuju sve sudije i dopunski sudija – učenik, predstavnik lokalne vlasti, istaknuti pojedinac iz zajednice – obučene PG sudije.
*
*
Isti dan proglašavaju se pobjednici takmičenja. Pobjednicima se uručuju certifikati, a rang lista svih predstavljenih timova i bodovne liste objavljuju se u izvještaju o realizaciji takmičenja na web stranici Pedagoškog zavoda.
*
*
*
*
Pobjednici kantonalnog takmičenja predstavljaju svoj kanton u programu revijalne Finalne smotre “Projekt Građanin/Ja građanin” koja se tradicionalno održava u Parlamentarnoj skupštini BiH u mjesecu maju.
*
*

Sadržaj još nije komentarisan.

Dajte svoje mišljenje