Projekt građanin – Ja građanin

"Projekt građanin – Projekat Ja građanin" praktična nastava priprema učenike i učenice za ulogu aktivnih, odgovornih i informiranih građana i građanki, koji će biti agenti i agentice demokratskih promjena i odgovornih politika u svojim zajednicama

Menu
  • Praktična nastava PG-6248
    • Vaši radovi
  • Rad u odjeljenju
  • Digitalni portfolio
  • Takmičenja/Natjecanja
  • Pojmovnik
Menu

Vaši radovi

SARAJEVO: Učenici i učenice Srednje škole za saobraćaj i komunikacije rade na modernizaciji i ekonomičnijem javnom gradskom prevozu

Učenici i učenice trećeg III-1 razreda sarajevske Srednje škole za saobraćaj i komunikacije osvojili su prvo mjesto na “Projekt građanin” općinskom takmičenju iz praktične nastave građanskog obrazovanja, nastavnog predmeta Demokratija i ljudska prava. Predstavili su se s istraživačkim radom na temu neefikasnog sistema elektronske naplate u javnom gradskom prevozu u Kantonu Sarajevu. Predlažu uvođenje elektronskih čitača i sistema naplate u sva vozila javnog gradskog prevoza, te da se cijene karata naplaćuju u vremenskom intervalu od 30, 60 i 90 minuta. S ovim prijedlogom upoznali su i resornog ministra saobraćaja Vlade Kantona Sarajevo, Adnana Štetu, koji ih je posjetio i podržao njihov rad i inicijativu.


GACKO: Učenici i učenice inicirali usvajanje Omladinske politike Opštine Gacko

Učenici i učenice Srednjoškolskog centra “Pero Slijepčević” iz Gacka, već godinama, doslijedno rade na problemskom zadatku praktične nastave “Projekat Ja građanin” pod mentorstvom predmetne nastavnice Jovane Petković – Aćimović. I ove godine istraživali su različite probleme javne politike, predlagali svoja rješenja – nove politike, koje će unaprijediti život mladih u opštini Gacko, Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini. Školu je, na takmičenju, predstavljalo odjeljenje IVg2 s inicijativom za usvajanje Omladinske politike Opštine Gacko. Inicijativu je podržao načelnik Opštine Gacko, dr. Ognjen Milinković, koji je i javno, u svojoj kancelariji, potpisao njihovu peticiju. Neposredno pred takmičenje, učenici i učenice sastali su se i s predsjednikom Savjeta opštine, Rajkom Papovićem, s kojim su radili na pripremi materijala za narednu sjednicu Skupštine Opštine Gacko, koja treba uključiti i njihov prijedlog Omladinske politike.


TUZLA: 11 odjeljenja Mješovite srednje elektrotehničke škole Tuzla istražuje različite probleme javne politike

11 odjeljenja Mješovite srednje elektrotehničke škole Tuzla, pod mentorstvom predmetne nastavnice Admire Uzunić, vrijedno radi na digitalnim portfolijima “Projekt građanin” praktične nastave. Učenici i učenice u svojim su učionicama ugostili/e predsjedavajuću Predstavničkog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine, Mirjanu Marinković-Lepić, a putem video linka pozvali su i predsjednika Centralne izborne komisije, Suada Arnautovića. Njihovi partneri, saveznici i saveznice u predlaganju novih rješenja bili su zastupnici i zastupnice Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine birani u izbornim jedinicama Tuzlanskog kantona, te članovi i članice Gradskog vijeća, predstavnici i predstavnice nevladinih organizacija i centara za istraživačko novinarstvo. Nove mjere javne politike, koje predlažu i čije usvajanje zagovaraju učenici i učenice, odnose se na izmjene i dopune Izbornog zakona, koje će spriječiti izborne prevare i uvođenje novih politika za uspješniju prevenciju i adekvatnije sankcioniranje korupcije, problema ovisnosti i zaštite mentalnog zdravlja djece i mladih.

Podijelite!
Share on Facebook Share
Share on TwitterTweet
FINALNA SMOTRA 2023. - Instrukcije za pobjedničke timove
Projekt građanin u učionicama / Ја грађанин у учионицама
  • Smjernice za rad - bosanski jezik
  • Smjernice za rad - hrvatski jezik
  • Смјернице за рад - српски језик
  • Pravilnik takmičenja - bosanski jezik
  • Pravilnik natjecanja - hrvatski jezik
  • Правилник такмичења - српски језик

Zadatak problemske nastave

U problemskom zadatku praktične nastave "Projekt građanin - Projekat Ja građanin" učenici i učenice istražuju različite probleme u zajednici i javne politike kojima vlast pokušava riješiti te probleme. Ispituju prednosti i nedostatke postojeće politike i alternativnih mjera koje zagovaraju različiti akteri i onih mjera koje kao rješenje istog problema praktikuju druge zajednice. U digitalnom portfoliju, koji je finalni rezultat njihovog rada, predstavljaju rezultate ovih analiza i istraživanja, ali i novu, svoju POLITIKU RAZREDA, onu mjeru javne politike koju oni predlažu kao rješenje problema.

6248

Posebna oznaka ili popularno kod (eng. code) praktične nastave je PG-6248. Ovim kodom označavamo 6 KORAKA "Projekt građanin/Projekat Ja građanin" praktične nastave, 2 DIJELA DIGITALNOG PORTFOLIJA (Dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju) koji su rezultat rada u odjeljenju, 4 CJELINE u svakom od ta dva dijela portfolija i tim od 8 UČENIKA i UČENICA koji će izložiti portfolio svog odjeljenja.

Objavljivanje ovog sadržaja dijelom je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.

© 2025 Projekt građanin – Ja građanin | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme