Radni zadatak: Izrada digitalnog portfolija
Zadatak učenika i učenica je da, u digitalnom portfoliju, predstave:
- problem javne politike koji su istraživali;
- ispitaju sve prednosti i nedostatke postojeće politike kojom vlast pokušava riješiti problem i drugih, alternativnih mjera, koje predlažu različiti akteri (interesne grupe i udruženja građana i građanki, stručnjaci i stručnjakinje, profesionalna udruženja, opozicija, niži nivoi vlasti) ili onih mjera koje predstavljaju rješenja problema u drugim zajednicma;
- predlože svoje rješenje – novu mjeru javne politike, koju u ovom zadatku zovemo POLITIKA RAZREDA i za koju učenici i učenice vjeruju da može biti bolje, učinkovitije/efikasnije rješenje problema;
- predstave i provedu plan akcije, kojim će podići svijest javnosti o problemu i osigurati podršku šire javnosti za svoju, novu, predloženu mjeru javne politike;
- i ono najvažnije: da svoje rješenje predstave institucijama nadležnim za predlaganje, usvajanje i provedbu politike, koju zagovaraju kao rješenje problema.
2 komponente digitalnog portfolija
U “Projekt građanin/Projekat Ja građanin” praktičnoj nastavi i na njenom problemskom zadatku izrade digitalnog portfolija timski rade svi učenici i učenice jednog razeda/odjela/odjeljenja.
Portfolio, u kojem predstavljaju svoj rad, ima dva dijela:
- DIO ZA IZLAGANJE i
- DIO ZA DOKUMENTACIJU.
Dio za izlaganje je PowerPoint prezentacija, koja ima jedinstven, unaprijed određen obrazac (template) u koji učenici i učenice unose informacije o svom radu i o problemu svog istraživanja. U ovom dijelu digitalnog portfolija nalaze se i njihova snimljena, usmena izlaganja.
Dio za dokumentaciju učenici i učenice kreiraju sami i on treba sadržavati sve što su istražili, naučili i saznali o problemu. U ovom dijelu digitalnog portfolija su stručna literatura koju su koristili, medijski članci, anketni listići, potpisi i pisma podrške, E-pošta koju su razmijenili sa stručnjacima i stručnjakinjama, predstavnicima različitih institucija vlasti i drugi, relevantni dokazi o svemu što su naveli u Dijelu za izlaganje. Dokumentacija može biti:
- PDF dokument s tekstom i fotografijama u kojem su istaknute poveznice (links) za video zapise, medijske članke i druge online dostupne sadržaje ili
- Folder s materijalima različitih formata
Preuzmite PPT prezentaciju prvog dijela digitalnog portfolija – Dijela za izlaganje.
4 cjeline svake komponente
I dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju imaju po 4 CJELINE za predstavljanje rezultata rada. U Dijelu za izlaganje ove su cjeline označene početnim slide-om ljubičaste boje. U Dijelu za dokumentaciju istaknute su kao naslovi ili folderi.
- PRVA CJELINA: OBJAŠNJENJE PROBLEMA predstavlja informacije koje su učenici i učenice prikupili o problemu koji istražuju, uključujući zvaničnu statistiku, mišljenja struke o uzrocima i posljedicama problema, štetnim posljedicama koje taj problem ima ili može imati po cijelu zajednicu, prikaz trenda rasta problema i/ili njegove povezanosti s drugim problemima u zajednici;
- DRUGA CJELINA je ANALIZA POLITIKA i predstavlja prikaz svih prednosti i nedostataka postojeće javne politike, kojom vlast pokušava riješiti problem i alternativnih mjera koje predlažu opozicija, interesne grupe građana i građanki, organizacije civilnog društva, stručnjaci i stručnjakinje, stručna i profesionalna udruženja, ali i mjera javne politike koje su za isti problem usvojile i provode druge zajednice;
- TREĆA CJELINA: POLITIKA RAZREDA predstavlja mjeru javne politike koju učenici i učenice predlažu kao rješenje problema koji su istraživali. Uz sadržaj te mjere, trebaju odrediti nivo/razinu, granu i konkretnu instituciju vlasti nadležnu za usvajanje i provedbu te mjere, kao i izdvajanja iz javnog budžeta potrebna za njenu realizaciju;
- ČETVRTA CJELINA: PLAN AKCIJE predstavlja sve aktivnosti koje su učenici i učenice proveli kako bi podigli svijest javnosti o problemu, dobili podršku stručnjaka i stručnjakinja, različitih javnih ustanova i šire javnosti (građana i građanki), te kako su tu podršku koristili da svoj prijedlog nove mjere javne politike predstave instituciji/ama nadležnim za njeno usvajanje i provedbu.
USMENE PREZENTACIJE
Snimaju ih po 2 učenika/učenice za svaku cjelinu, što je ukupno 8 učenika i učenica za jedan digitalni portfolio. Vremensko trajanje ovih prezentacija je 4 minute za svaku cjelinu. To vrijeme dva učenika/učenice koji/e izlažu tu cjelinu proporcionalno dijele na 2 x 2 minute.
PREUZMITE SMJERNICE ZA RAD NA DIGITALNOM PORTFOLIJU


