Projekt građanin – Ja građanin

"Projekt građanin – Projekat Ja građanin" praktična nastava priprema učenike i učenice za ulogu aktivnih, odgovornih i informiranih građana i građanki, koji će biti agenti i agentice demokratskih promjena i odgovornih politika u svojim zajednicama

Menu
  • Praktična nastava PG-6248
  • Rad u odjeljenju
  • Digitalni portfolio
  • Takmičenja/Natjecanja
  • Pojmovnik
Menu

Digitalni portfolio

Posted on 04. 03. 202312. 03. 2023 by Projekt Gradjanin

Radni zadatak: Izrada digitalnog portfolija

Zadatak učenika i učenica je da, u digitalnom portfoliju, predstave:

  • problem javne politike koji su istraživali;
  • ispitaju sve prednosti i nedostatke postojeće politike kojom vlast pokušava riješiti problem i drugih, alternativnih mjera, koje predlažu različiti akteri (interesne grupe i udruženja građana i građanki, stručnjaci i stručnjakinje, profesionalna udruženja, opozicija, niži nivoi vlasti) ili onih mjera koje predstavljaju rješenja problema u drugim zajednicma;
  • predlože svoje rješenje – novu mjeru javne politike, koju u ovom zadatku zovemo POLITIKA RAZREDA i za koju učenici i učenice vjeruju da može biti bolje, učinkovitije/efikasnije rješenje problema;
  • predstave i provedu plan akcije, kojim će podići svijest javnosti o problemu i osigurati podršku šire javnosti za svoju, novu, predloženu mjeru javne politike;
  • i ono najvažnije: da svoje rješenje predstave institucijama nadležnim za predlaganje, usvajanje i provedbu politike, koju zagovaraju kao rješenje problema.

2 komponente digitalnog portfolija

U “Projekt građanin/Projekat Ja građanin” praktičnoj nastavi i na njenom problemskom zadatku izrade digitalnog portfolija timski rade svi učenici i učenice jednog razeda/odjela/odjeljenja.

Portfolio, u kojem predstavljaju svoj rad, ima dva dijela:

  • DIO ZA IZLAGANJE i
  • DIO ZA DOKUMENTACIJU.

Dio za izlaganje je PowerPoint prezentacija, koja ima jedinstven, unaprijed određen obrazac (template) u koji učenici i učenice unose informacije o svom radu i o problemu svog istraživanja. U ovom dijelu digitalnog portfolija nalaze se i njihova snimljena, usmena izlaganja.

Dio za dokumentaciju učenici i učenice kreiraju sami i on treba sadržavati sve što su istražili, naučili i saznali o problemu. U ovom dijelu digitalnog portfolija su stručna literatura koju su koristili, medijski članci, anketni listići, potpisi i pisma podrške, E-pošta koju su razmijenili sa stručnjacima i stručnjakinjama, predstavnicima različitih institucija vlasti i drugi, relevantni dokazi o svemu što su naveli u Dijelu za izlaganje. Dokumentacija može biti:

  • PDF dokument s tekstom i fotografijama u kojem su istaknute poveznice (links) za video zapise, medijske članke i druge online dostupne sadržaje ili
  • Folder s materijalima različitih formata

Preuzmite PPT prezentaciju prvog dijela digitalnog portfolija – Dijela za izlaganje.

PORTFOLIO – bosanski jezikDownload
PORTFOLIO – hrvatski jezik
Download
PORTFOLIO – srpski jezik
Download

4 cjeline svake komponente

I dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju imaju po 4 CJELINE za predstavljanje rezultata rada. U Dijelu za izlaganje ove su cjeline označene početnim slide-om ljubičaste boje. U Dijelu za dokumentaciju istaknute su kao naslovi ili folderi.

  • PRVA CJELINA: OBJAŠNJENJE PROBLEMA predstavlja informacije koje su učenici i učenice prikupili o problemu koji istražuju, uključujući zvaničnu statistiku, mišljenja struke o uzrocima i posljedicama problema, štetnim posljedicama koje taj problem ima ili može imati po cijelu zajednicu, prikaz trenda rasta problema i/ili njegove povezanosti s drugim problemima u zajednici;
  • DRUGA CJELINA je ANALIZA POLITIKA i predstavlja prikaz svih prednosti i nedostataka postojeće javne politike, kojom vlast pokušava riješiti problem i alternativnih mjera koje predlažu opozicija, interesne grupe građana i građanki, organizacije civilnog društva, stručnjaci i stručnjakinje, stručna i profesionalna udruženja, ali i mjera javne politike koje su za isti problem usvojile i provode druge zajednice;
  • TREĆA CJELINA: POLITIKA RAZREDA predstavlja mjeru javne politike koju učenici i učenice predlažu kao rješenje problema koji su istraživali. Uz sadržaj te mjere, trebaju odrediti nivo/razinu, granu i konkretnu instituciju vlasti nadležnu za usvajanje i provedbu te mjere, kao i izdvajanja iz javnog budžeta potrebna za njenu realizaciju;
  • ČETVRTA CJELINA: PLAN AKCIJE predstavlja sve aktivnosti koje su učenici i učenice proveli kako bi podigli svijest javnosti o problemu, dobili podršku stručnjaka i stručnjakinja, različitih javnih ustanova i šire javnosti (građana i građanki), te kako su tu podršku koristili da svoj prijedlog nove mjere javne politike predstave instituciji/ama nadležnim za njeno usvajanje i provedbu.

USMENE PREZENTACIJE

Snimaju ih po 2 učenika/učenice za svaku cjelinu, što je ukupno 8 učenika i učenica za jedan digitalni portfolio. Vremensko trajanje ovih prezentacija je 4 minute za svaku cjelinu. To vrijeme dva učenika/učenice koji/e izlažu tu cjelinu proporcionalno dijele na 2 x 2 minute.

PREUZMITE SMJERNICE ZA RAD NA DIGITALNOM PORTFOLIJU

BOSANSKI JEZIK
HRVATSKI JEZIK
СРПСКИ ЈЕЗИК
Podijelite!
Share on Facebook Share
Share on TwitterTweet
Category: Novosti

Post navigation

Rad u odjeljenju →
  • Smjernice za rad - bosanski jezik
  • Smjernice za rad - hrvatski jezik
  • Смјернице за рад - српски језик
  • Pravilnik takmičenja - bosanski jezik
  • Pravilnik natjecanja - hrvatski jezik
  • Правилник такмичења - српски језик

Zadatak problemske nastave

U problemskom zadatku praktične nastave "Projekt građanin - Projekat Ja građanin" učenici i učenice istražuju različite probleme u zajednici i javne politike kojima vlast pokušava riješiti te probleme. Ispituju prednosti i nedostatke postojeće politike i alternativnih mjera koje zagovaraju različiti akteri i onih mjera koje kao rješenje istog problema praktikuju druge zajednice. U digitalnom portfoliju, koji je finalni rezultat njihovog rada, predstavljaju rezultate ovih analiza i istraživanja, ali i novu, svoju POLITIKU RAZREDA, onu mjeru javne politike koju oni predlažu kao rješenje problema.

6248

Posebna oznaka ili popularno kod (eng. code) praktične nastave je PG-6248. Ovim kodom označavamo 6 KORAKA "Projekt građanin/Projekat Ja građanin" praktične nastave, 2 DIJELA DIGITALNOG PORTFOLIJA (Dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju) koji su rezultat rada u odjeljenju, 4 CJELINE u svakom od ta dva dijela portfolija i tim od 8 UČENIKA i UČENICA koji će izložiti portfolio svog odjeljenja.

Objavljivanje ovog sadržaja dijelom je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.

© 2023 Projekt građanin – Ja građanin | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme