Projekt građanin – Ja građanin

"Projekt građanin – Projekat Ja građanin" praktična nastava priprema učenike i učenice za ulogu aktivnih, odgovornih i informiranih građana i građanki, koji će biti agenti i agentice demokratskih promjena i odgovornih politika u svojim zajednicama

Menu
  • Praktična nastava PG-6248
  • Rad u odjeljenju
  • Digitalni portfolio
  • Takmičenja/Natjecanja
  • Pojmovnik
Menu

Takmičenja/Natjecanja

Kao prijavu za takmičenje/natjecanje predmetni nastavnik/nastavnica će dostaviti digitalni porotfolio koji treba sadržavati:

  • Izložbeni dio: Power point prezentaciju sa snimljenim video izlaganjima učenika i učenica
  • Dio za dokumentaciju: PDF file s tekstom, fotografijama i poveznicama (links) za audio i video sadržaje ili folderom s PDF dokumentima za tekst i mutimedijalnim sadržajima različitih formata.

PRIJAVE SE DOSTAVLJAJU E-POŠTOM

Adrese e-pošte trebaju odgovarati administrativnoj jedinici vaše škole (kanton/županija za Federaciju Bosne i Hercegovine, RPZ-RS regija za Republiku Srpsku ili Brčko Distrikt BiH) i kategoriji u kojoj se takmičite/natječete, a koja može biti: a) osnovne škole ili b) srednje škole.

PG-adrese-E-posteDownload

OCJENA PORTFOLIJA

Tročlani tim sudija/sudaca će pregledati i ocijeniti portfolije i izvijestiti o pobjednicima općinskih/opštinskih takmičenja/natjecanja.

  • Ako se u jednoj općini/opštini, odnosno jednom gradu prijave najmanje tri školska tima za njih se organizuje općinsko/opštinsko, odnosno gradsko takmičenje. Pobjednik ovog takmičenja predstavlja općinu/opštinu, odnosno grad na kantonalnom takmičenju/županijskom natjecanju za timove iz Federacije Bosne i Hercegovine ili regionalnom takmičenju za timove iz Republike Srpske.
  • Ako se u jednoj općini/opštini, odnosno jednom gradu prijavi samo jedan ili eventualno dva školska tima, nisu se stekli uvjeti za organizaciju općinskog/opštinskog, odnosno gradskog takmičenja, pa se prijavljeni tim ili timovi ako su dva, plasiraju izravno na kantonalno takmičenje/županijsko natjecanje u Federaciji Bosne i Hercegovine, tj. regionalno takmičenje u Republici Srpskoj.
  • Za Brčko Distrikt BiH organizira se jedno takmičenje/natjecanje, na razini distrikta, za dvije, odvojene kategorije takmičara/natjecatelja a) Kategoriju osnovnih škola i b) Kategoriju srednjih škola.

VIŠI NIVOI TAKMIČENJA – VIŠE RAZINE NATJECANJA

Kantonalna takmičenja, odnosno županijska natjecanja u Federaciji Bosne i Hercegovine, regionalna takmičenja u Republici Srpskoj i takmičenje/natjecanje za Brčko Distrikt BiH organiziraju se, uz LIVE/UŽIVO IZLAGANJA učenika i učenica i uz vrijeme za pitanja sudija/sudaca.

Na dan takmičenja/natjecanja, učenici i učenice su u svojim školama, svojim odjeljenjima/razrednim odjelima. U dogovoreno vrijeme, putem video poziva, izravno će se uključiti u program takmičenja/natjecanja.

  • Link za video poziv šalje se predmetnom nastavniku/nastavnici, uz najavu generalne probe. Ta proba uključuje dogovor oko postavljanja kamere u učionici – dogovor kadra i tonsku probu za sve učenike i učenice koji će izlagati portfolio.
  • Školski timovi prijavljuju se, odnosno izravno/direktno se uključuju u program takmičenja/natjecanja samo i isključivo s jednim korisničkim računom – profilom.
  • Kada organizator/organizatorica prozove vaš školski tim, u kadru je svih 8 učenika i učenica koji izlažu portfolio. I drugi učenici mogu biti u odjeljenju, u kadru “iza” u odnosu na učenike i učenice koji/e izlažu.
  • Prva dva učenika/učenice istupaju ispred tima koji izlaže. Prilaze bliže kameri i izlažu svoj dio portfolija: prvu od 4 cjeline. I kod ovih izlaganja vrijedi pravilo da je vrijeme izlaganja svake cjeline 4 minute i to 2 x 2 minute za svakog učenika/učenici koji/koja izlaže tu cjelinu.
  • Slijedi 6 minuta za pitanja sudija i vaše odgovore.
  • U nastavku, bliže kameri prilaze druga dva učenika/učenice – tim koji izlaže drugu cjelinu. Vrijeme njihovog izlaganja je, isto tako, 4 minute s dodatnih 6 minuta za pitanja sudija/sudaca.
  • Kada izložite cijeli portfolio, sve njegove cjeline, organizator/organizatorica će vašem timu isključiti mikrofon. U tom trenutku možete se, u potpunosti, isključiti iz poziva (live prijenosa takmičenja/natjecanja) ili ostati i bez prava aktivnog učešća/sudjelovanja, pratiti izlaganja drugih školskih timova.

Organizator/Organizatorica će, za svaki školski tim, uz konkretan dan i datum takmičenja/natjecanja objaviti i konkretno vrijeme izlaganja, odnosno uključenja. Takmičenje/Natjecanje može se organizirati u više dana ili sa dužim pauzama između dva izlaganja školskih timova, u jednom danu takmičenja/natjecanja.


Preuzmite PRAVILNIK takmičenja/natjecanja; Još jednom provjerite, što sve trebaju sadržavati i Dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju vašeg digitalnog portfolija.

PRAVILNIK – BOSANSKI JEZIK
PRAVILNIK – HRVATSKI JEZIK
ПРАВИЛНИК – СРПСКИ ЈЕЗИК

KRITERIJ PROCJENE PORTFOLIJA

Sudije/Suci će prvo pregledati i ocijeniti digitalni portfolio koji ste dostavili – oba njegova dijela: i Dio za izlaganje sa snimljenim video izlaganjima i Dio za dokumentaciju. Ovim će ocjenama, pridodati i ocjene live/uživo izlaganja, u kojem imaju priliku i dodatno ispitati vaše poznavanje problema. Kriterij kojim se sudije/suci vode u ocjeni portfolija uključuju ocjenu:

  • USTAVNOST – argumentacija koju ste ponudili kako bi dokazali da je mjera javne politike, koju predlažete, ustavna i demokratska: u skladu s ustavom/ustavima, univerzalnim demokratskim načelima i da poštuje neotuđivost temeljnih ljudskih prava i sloboda;
  • JASNOST – jasno uočene i predstavljene odnose uzroka i posljedica problema; prednosti i nedostataka postojećih i alternativnih mjera;
  • RELEVANTNOST I POTPUNOST INFORMACIJA kojima se služite, na koje se pozivate;
  • PODRŠKA / POTPORA koju ste dobili za svoj prijedlog nove ili dopunjene mjere javne politike;
  • GRAFIKONI kojima ste ilustrovali sve relevantne podatke o problemu koji ste istraživali
  • DOKUMENTACIJA – sistematičnost, preglednost, jasnost i potpunost sadržaja koji čini Dio za dokumentaciju.

I kod ocjene digitalnog portfolija i kod ocjene live/uživo izlaganja, sudije/suci će posebno vrednovati:

  • jesu li učenici i učenice za rješenje problema predložili mjeru javne politike,
  • jesu li pravilno odredili nivo/razinu, granu i konkretnu instituciju vlasti, koja je nadležna za predaganje, odnosno usvajanje ili provedbu mjere, koju oni vide kao rješenje problema,
  • jesu li odredili potrebne resurse – izdvajanja iz javnog budžeta/proračuna potrebna za provedbu njihovog rješenja,
  • jesu li i na koji način osigurali podršku/potporu javnosti, drugih institucija vlasti, stručnjaka i stručnjakinja, medija za svoj prijedlog nove mjere javne politike, te
  • kako su tu podršku/potporu koristili da mjeru koju predlažu predstave instituciji vlasti nadležnoj za njeno usvajanje, odnosno provedbu.

BODOVNE LISTE SUDIJA/SUDACA

Lista-za-sudije-bosanski-jezikDownload
Lista-za-suce-hrvatski-jezikDownload
Lista-za-sudije-srpski-jezikDownload

Podijelite!
Share on Facebook Share
Share on TwitterTweet
  • Smjernice za rad - bosanski jezik
  • Smjernice za rad - hrvatski jezik
  • Смјернице за рад - српски језик
  • Pravilnik takmičenja - bosanski jezik
  • Pravilnik natjecanja - hrvatski jezik
  • Правилник такмичења - српски језик

Zadatak problemske nastave

U problemskom zadatku praktične nastave "Projekt građanin - Projekat Ja građanin" učenici i učenice istražuju različite probleme u zajednici i javne politike kojima vlast pokušava riješiti te probleme. Ispituju prednosti i nedostatke postojeće politike i alternativnih mjera koje zagovaraju različiti akteri i onih mjera koje kao rješenje istog problema praktikuju druge zajednice. U digitalnom portfoliju, koji je finalni rezultat njihovog rada, predstavljaju rezultate ovih analiza i istraživanja, ali i novu, svoju POLITIKU RAZREDA, onu mjeru javne politike koju oni predlažu kao rješenje problema.

6248

Posebna oznaka ili popularno kod (eng. code) praktične nastave je PG-6248. Ovim kodom označavamo 6 KORAKA "Projekt građanin/Projekat Ja građanin" praktične nastave, 2 DIJELA DIGITALNOG PORTFOLIJA (Dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju) koji su rezultat rada u odjeljenju, 4 CJELINE u svakom od ta dva dijela portfolija i tim od 8 UČENIKA i UČENICA koji će izložiti portfolio svog odjeljenja.

Objavljivanje ovog sadržaja dijelom je finansirano grantom Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država (Department of State). Mišljenja, nalazi i zaključci koji su ovdje navedeni pripadaju autorima i ne odražavaju nužno mišljenja, nalaze i zaključke Ministarstva vanjskih poslova Sjedinjenih Američkih Država.

© 2023 Projekt građanin – Ja građanin | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme