6 KORAKA PRAKTIČNE NASTAVE
Svaki od 6 koraka praktične nastave predstavlja specifičan zadatak, kojem učenici i učenice jednog odjeljenja/razrednog odjela pristupaju individualno, u paru ili u manjim radnim grupama/skupinama.
Za uspjeh je nužno da rade timski, pomažu i podržavaju jedni druge, kritički promišljaju i pravovremeno razmjenjuju informacije, zajednički iznalaze i javno zagovaraju nova rješenja za probleme koje su prepoznali u svojim lokalnim zajednicama.
1 PRVI KORAK
U prvom koraku “Projekt građanin/Projekat Ja građanin” praktične nastave, učenici i učenice analiziraju različite probleme u zajednici, individualno, u paru ili u manjim radnim grupama/skupinama.
Za domaći zadatak, o problemima u zajednici, razgovaraju s vršnjacima i starijim osobama u svom okruženju, čitaju dnevne vijesti i analiziraju što mediji govore o stanju i prilikama u njihovoj zajednici.
Uočavaju različite probleme i za svaki trebaju odrediti:
- da li je to problem javne politike,
- postoji li mjera kojom vlast pokušava riješiti problem,
- postoje li u zajednici neslaganja po pitanju toga da li je mjera koju je vlast donijela najbolje rješenje problema, te
- što su uzroci problema i koje sve posljedice problem ima ili može imati po cijelu zajednicu.
2 DRUGI KORAK
U drugom koraku, učenici i učenice predstavlju odjeljenju sve probleme koje su uočili i zajedno biraju jedan problem koji će zajedno istraživati. Nužno je da to bude problem javne politike.
Pogledajte POJMOVNIK kako biste lakše odredili što je to javna politika, odnosno problem javne politike ili koristite upitnik u Smjernicama za rad.
3 TREĆI KORAK
U trećem koraku, odjeljenje prikuplja informacije o problemu. Razgovaraju sa stručnjacima i stručnjakinjama, predstavnicima institucija vlasti, vladinim agencijama i nevladinim organizacijama.
U istraživanju, učenici i učenice, nastoje doći do što više podataka o problemu, postojećoj politici kojom vlast pokušava riješiti problem i o alternativnim mjerama koje zagovaraju različite interesne grupe. Za istraživanje problema učenici provode ankete i druga ispitivanja stavova i mišljanja sugrađana i sugrađanki.
U istraživanju se koriste novim tehnologijama i različitim digitalnim alatima, a jedan od načina prikazan je u materijalu Smjernice za rad učenika i učenica u praktičnoj nastavi.
Za prikupljanje i organizaciju prikupljenih informacija, u izradi digitalnog portfolija, učenici i učenice trebaju pratiti Smjernica za rad, koje su dostupne na bosanskom, hrvatskom i srpskom jeziku. Kliknite na jezičnu varijantu koju želite pregledati.
4 ČETVRTI KORAK
U četvrtom koraku, učenici i učenice pristupaju izradi digitalnog portfolija u kojem će predstaviti rezultate svog istraživanja, sve što su naučili i saznali o problemu koji istražuju, javnoj politici koja ga uređuje i alternativnim mjerama.
U digitalnom portfoliju odjeljenje će predstaviti i svoje rješenje problema – mjeru javne politike koju oni predlažu kao bolji, učinkovitiji/efikasniji odgovor na problem i vide kao način uspješne borbe protiv problema, koji su istraživali.
Digitalni portfolio, koji će učenici predstaviti kao rezultat svoga rada, ima 2 dijela: Dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju. Svaki dio ima 4 cjeline. Prva cjelina predstavlja analizu problema, druga važeću javnu politiku i alternativne mjere, treća cjelina Politiku razreda – mjeru koju, kao rješenje problema, predlažu učenici i učenice, a četvrta cjelina je Plan akcije u kojem su predstavljene aktivnosti učenika i učenica u zagovaranju rješenja koje vide kao najbolji odgovor na problem.
Za više informacija posjetite sekciju/poddomenu Digitalni portfolio.
5 PETI KORAK
U petom koraku, za svaku od 4 cjeline digitalnog portfolija, biraju se po 2 učenika/učenice koji će izložiti zaključke i druge rezultate rada za tu cjelinu. To znači da će digitalni portfolio izlagati/predstavljati ukupno 8 učenika i učenica.
Vrijeme izlaganja ograničeno je na 4 minute za svaku cjelinu. Dva učenika/učenice, koji izlažu istu cjelinu, vrijeme proporcionalno dijele na 2 x 2 minute. To znači da je ukupno vrijeme za izlaganje jednog digitalnog portfolija 16 minuta.
Svoja izlaganja učenici i učenice će snimiti i postaviti u Dio za izlaganje digitalnog portfolija (PPT prezentaciju) kao
- jedan video u trajanju od 4 minute, u kojem govore dva učenika/učenice ili
- 2 videa, svaki u trajanju od po 2 minute i sa po jednim govornikom/govornicom.
6 ŠESTI KORAK
Šesti korak čini Osvrt na naučeno. Svoje osvrte u radu na digitalnom portfoliju, stečena nova znanja i razvijene vještine učenici pišu individualno i pohranjuju u Dio za dokumentaciju digitalnog portfolija na kojem rade.
Sažetak svih osvrta unose na posljednju stranicu PPT prezentacije – Dijela za izlaganje njihovog digitalnog portfolija. Za ovaj, doupnjeni, peti dio/sekciju digitalnog portfolija neće se snimati izlaganje.