Kao prijavu za takmičenje/natjecanje predmetni nastavnik/nastavnica će dostaviti digitalni porotfolio koji treba sadržavati:
- Izložbeni dio: Power point prezentaciju u propisanom obrascu (PPT template) sa snimljenim video izlaganjima učenika i učenica
- Dio za dokumentaciju: 4 PDF dokumenta ili 4 foldera označena nazivima 4 cjeline digitalnog portfolija koji sadržaje dokumentaciju kao dokaz svega što se navodi u izložbenom dijelu portfolija u: 1) Prvoj cjelini – Analiza problema 2) Drugoj cjelini – Analiza postojeće i alternativnih mjera javne politike 3) Trećoj cjelini – Politika našeg odjeljenja 4) Četvrta cjelina – Plan akcije
KAKO POSLATI PRIJAVU
Za dostavljanje portfolija koristite domenu DIGITALNOG REPOZITORIJA TAKMIČENJA.
Navedite naziv škole i ime predmetnog nastavnika/nastavnice. Označite kanton i općinu iz adrese svoje škole. Birajte jednu od dvije ponuđene kategorije takmičenja/natjecanja (1 – Osnovne škole 2 – Srednje škole). Unesite Izložbeni dio, a zatim i dio za dokumentaciju svog digitalnog portfolija.
OCJENA PORTFOLIJA
Tročlani tim sudija/sudaca će pregledati i ocijeniti portfolije i izvijestiti o pobjednicima općinskih/opštinskih takmičenja/natjecanja.
- Ako se u jednoj općini/opštini, odnosno jednom gradu prijave najmanje tri školska tima za njih se organizuje općinsko/opštinsko, odnosno gradsko takmičenje. Pobjednik ovog takmičenja predstavlja općinu/opštinu, odnosno grad na kantonalnom takmičenju/županijskom natjecanju za timove iz Federacije Bosne i Hercegovine ili regionalnom takmičenju za timove iz Republike Srpske.
- Ako se u jednoj općini/opštini, odnosno jednom gradu prijavi samo jedan ili eventualno dva školska tima, nisu se stekli uvjeti za organizaciju općinskog/opštinskog, odnosno gradskog takmičenja, pa se prijavljeni tim ili timovi ako su dva, plasiraju izravno na kantonalno takmičenje/županijsko natjecanje u Federaciji Bosne i Hercegovine, tj. regionalno takmičenje u Republici Srpskoj.
- Za Brčko Distrikt BiH organizira se jedno takmičenje/natjecanje, na razini distrikta, za dvije, odvojene kategorije takmičara/natjecatelja a) Kategoriju osnovnih škola i b) Kategoriju srednjih škola.
VIŠI NIVOI TAKMIČENJA – VIŠE RAZINE NATJECANJA
Kantonalna takmičenja, odnosno županijska natjecanja u Federaciji Bosne i Hercegovine, regionalna takmičenja u Republici Srpskoj i takmičenje/natjecanje za Brčko Distrikt BiH organiziraju se, uz LIVE/UŽIVO IZLAGANJA učenika i učenica i uz vrijeme za pitanja sudija/sudaca.
Na dan takmičenja/natjecanja, učenici i učenice su u svojim školama, svojim odjeljenjima/razrednim odjelima. U dogovoreno vrijeme, putem video poziva, izravno će se uključiti u program takmičenja/natjecanja.
- Link za video poziv šalje se predmetnom nastavniku/nastavnici, uz najavu generalne probe. Ta proba uključuje dogovor oko postavljanja kamere u učionici – dogovor kadra i tonsku probu za sve učenike i učenice koji će izlagati portfolio.
- Školski timovi prijavljuju se, odnosno izravno/direktno se uključuju u program takmičenja/natjecanja samo i isključivo s jednim korisničkim računom – profilom.
- Kada organizator/organizatorica prozove vaš školski tim, u kadru je svih 8 učenika i učenica koji izlažu portfolio. I drugi učenici mogu biti u odjeljenju, u kadru “iza” u odnosu na učenike i učenice koji/e izlažu.
- Prva dva učenika/učenice istupaju ispred tima koji izlaže. Prilaze bliže kameri i izlažu svoj dio portfolija: prvu od 4 cjeline. I kod ovih izlaganja vrijedi pravilo da je vrijeme izlaganja svake cjeline 4 minute i to 2 x 2 minute za svakog učenika/učenici koji/koja izlaže tu cjelinu.
- Slijedi 6 minuta za pitanja sudija i vaše odgovore.
- U nastavku, bliže kameri prilaze druga dva učenika/učenice – tim koji izlaže drugu cjelinu. Vrijeme njihovog izlaganja je, isto tako, 4 minute s dodatnih 6 minuta za pitanja sudija/sudaca.
- Kada izložite cijeli portfolio, sve njegove cjeline, organizator/organizatorica će vašem timu isključiti mikrofon. U tom trenutku možete se, u potpunosti, isključiti iz poziva (live prijenosa takmičenja/natjecanja) ili ostati i bez prava aktivnog učešća/sudjelovanja, pratiti izlaganja drugih školskih timova.
Organizator/Organizatorica će, za svaki školski tim, uz konkretan dan i datum takmičenja/natjecanja objaviti i konkretno vrijeme izlaganja, odnosno uključenja. Takmičenje/Natjecanje može se organizirati u više dana ili sa dužim pauzama između dva izlaganja školskih timova, u jednom danu takmičenja/natjecanja.
Preuzmite PRAVILNIK takmičenja/natjecanja; Još jednom provjerite, što sve trebaju sadržavati i Dio za izlaganje i Dio za dokumentaciju vašeg digitalnog portfolija.
KRITERIJ PROCJENE PORTFOLIJA
Sudije/Suci će prvo pregledati i ocijeniti digitalni portfolio koji ste dostavili – oba njegova dijela: i Dio za izlaganje sa snimljenim video izlaganjima i Dio za dokumentaciju. Ovim će ocjenama, pridodati i ocjene live/uživo izlaganja, u kojem imaju priliku i dodatno ispitati vaše poznavanje problema. Kriterij kojim se sudije/suci vode u ocjeni portfolija uključuju ocjenu:
- USTAVNOST – argumentacija koju ste ponudili kako bi dokazali da je mjera javne politike, koju predlažete, ustavna i demokratska: u skladu s ustavom/ustavima, univerzalnim demokratskim načelima i da poštuje neotuđivost temeljnih ljudskih prava i sloboda;
- JASNOST – jasno uočene i predstavljene odnose uzroka i posljedica problema; prednosti i nedostataka postojećih i alternativnih mjera;
- RELEVANTNOST I POTPUNOST INFORMACIJA kojima se služite, na koje se pozivate;
- PODRŠKA / POTPORA koju ste dobili za svoj prijedlog nove ili dopunjene mjere javne politike;
- GRAFIKONI kojima ste ilustrovali sve relevantne podatke o problemu koji ste istraživali
- DOKUMENTACIJA – sistematičnost, preglednost, jasnost i potpunost sadržaja koji čini Dio za dokumentaciju.
I kod ocjene digitalnog portfolija i kod ocjene live/uživo izlaganja, sudije/suci će posebno vrednovati:
- jesu li učenici i učenice za rješenje problema predložili mjeru javne politike,
- jesu li pravilno odredili nivo/razinu, granu i konkretnu instituciju vlasti, koja je nadležna za predaganje, odnosno usvajanje ili provedbu mjere, koju oni vide kao rješenje problema,
- jesu li odredili potrebne resurse – izdvajanja iz javnog budžeta/proračuna potrebna za provedbu njihovog rješenja,
- jesu li i na koji način osigurali podršku/potporu javnosti, drugih institucija vlasti, stručnjaka i stručnjakinja, medija za svoj prijedlog nove mjere javne politike, te
- kako su tu podršku/potporu koristili da mjeru koju predlažu predstave instituciji vlasti nadležnoj za njeno usvajanje, odnosno provedbu.
BODOVNE LISTE SUDIJA/SUDACA